onsdag 5 mars 2008

What to do? what to do?

Undrar åt vilket håll jag ska ta mig blogg? Hade en tanke en gång på att jag skulle skriva en massa om reklam för det är något som jag brinner för och har mycket åsikter om.
Fast idag när jag satt och slösurfade rund på nätet så hittade jag en blogg via Dagensmedia. Bloggen som är skriven av copyn Mattias Åkerberg och heter "Please copy me" är en interesant blogg och bra skriven. Det är intervjuer och granskningar mer ingående av nya reklamkampanjer. Och om jag har förtått allt rätt så kommer han att publicera en intervju med författaren av boken "Fuck Logic", Per Öhlin. "Fuck Logic" är ett måste för alla som vill förstå hur man ska fånga sin målgrupps intresse.

Sen hade jag även funderingar på att låta min blogg bli mer som min portfolio. Att min blogg skulle börja "bounse around the interner like a beachball on a Nickelback concert" utan min vetskap och helt plötsigt skulle jag få en massa coola erbjudanden över allt.

Mina sista funderingar över den här bloggen har vart att ha den som man ska ha en blogg till. Bara få vädra MINA åsikter och tankar om allt mellan himmel och jord och beskriva min vardag (som nu inte är så händelserik) och bara se vad som händer.

Under tiden som jag funderar på det så kommer den nog se ut som den gör. Lite av varje så att säga. Jag kommer försöka klämma in mina funderingar om vissa reklamkampanjer, kommer att lägga upp jobb och bilder som jag har gjort samt babbla på om ovisentligheter.



En logga åt Koldioxidens vänner som jag gjorde utifrån en skiss som jag fick av Ad:n.
Koldioxidens vänner är ett påhittat föreag åt en reklam kampanj åt SLU som lanserades i böran av detta året. Vet inte vad som hände med färgen på loggan. Den ska inte va blå utan i guld. Blev nått fel i överföringen hit.


Kör en liten lista igen.
Fem bra reklamer.
1: Skoda reklamen, den som visar hur en bil blir till i deras fabrik.
2: Compricer, sluta aldrig jämföra.
3: Telia reklamerna, dom är faktiskt bra och håller än efter alla dessa år.
4: Jokk bärdryck. Det finns en som jag inte har sett på tv än men den är brutalt rolig. En man som blir av med armen i en björnsax när han ska plocka bär.
5: Volvos sommardäck. Får slå ett slag för Stendahls nya reklam kampanj som kommer att börja sändas nästa vecka tror jag. Rätt däck ger bättre grepp.

Inga kommentarer: