fredag 7 mars 2008

Up yours Tradera.

Phu, nu vart aktionen slut på Tradera för tågbiljetterna som jag ville ha. Vann inte en enda fast vad gör det när man kan flyga och reta upp några isbjörnar istället.
Igår såg jag till min förtvivlan att dom två biljetterna som jag hade budat på började springa iväg upp i pris. Så jag la ett panik bud på en av dom som låg på 480:-. Slängde in 600:- och biljetten gick upp till 500:- Såg till min förtvivlan sen att någon hade budat på min biljett så nu var den uppe i 600:- och dom andra biljetterna låg kvar på ca 480:-. Blev grinig och hoppades att någon skulle bjuda över 600:- så att jag kunde börja bjuda på dom billigare biljetterna. Vågade inte chansa ifall man skulle sluta med två biljetter. Ja ja. Imorse kom jag till jobbet och såg till min förfasan att inget hade hänt. Hade fortfarande den dyraste biljetten. Så jag tog och kollade på Malmö Aviation snabbt bara för skoj skull och vad får man se. Dom har biljetter för flyg vid samma tidpungt för 508:-. Börjar bli smått irriterad på mig själv och att ingen bjuder över min biljett på Tradera så jag snabbt kan gå in och köpa flygbiljetten istället.
Går upp och äter min mat som består av klyftpotatis och en sojabitsgryta med kokosmjölk och svamp. Läser min Resumé och ser till så jag är nere vid min dator igen en fem min innan auktionen går ut. Blir helt till mig när jag ser min biljett är nu uppe i 610:- så jag slänger mig in på Malmö aviation och som tur är finns dom billiga biljetterna kvar.
Så när Tradera aktionen är slut är det fyra pers som har köpt varsin biljett upp till Sthlm för mellan 620 - 670:- och en nöjd kille som har köpt en flygbiljett för 508:-.
Måste också tilllägga att på Sj kunde man köpa samma biljett som på Tradera för 640:- med studentrabatt. Så jag måste säja att det hela slutade som jag ville.

See ya all in Sthlm.


Inga kommentarer: