onsdag 12 mars 2008

Gbg=regn.

Sitter på Stendahls och kollar ut över en regnig Vasagata. Fast kors i taket, jag har fått att göra. Idag kom dom ner från Husqvarnagruppen och gav mig en broschyr som ska översättas till tolv olika språk. Inte så mycket att tänka på utan att bara göra, lite tråkigt men det slå att bara sitta och stirra i väggen.

Stockholmsresan.
Det var kul, flög upp i fredags och gick direkt till Bröderna Olsson på Söder där jag mötte upp Tihna och hennes kompis Sara. Jag gillar Börderna Olsson, god mat, bra musik och trevlig stämning. Dock så är ölen lite dyr men det får man ta. Sen ringer en full Kalle och vi möter upp han, Elias och Micke på Stureplan och drar till Vassa Egget. Ett trevligt ställe faktiskt och inte allt för dyr öl, dyrare än Bröderna Olsson men vad hade man att vänta. Efter några öl på Vassa Egget skulle vi dra och dansa. Sket i Spyan för dom ville bara släppa in två från vårat sällskap gratis och resten skulle betala. No way. Drog och kollade på köerna till dom andra ställerna och bestämde oss för att åka hem till Modde så vi skulle va pigga dagen efter.
Vaknade upp hemma hos Modde och efter en tur till systemet bar det av till St. Eriksplan där det vankades frukost på "Lunch stället". Ett mysigt café med svin goda mackor. Vi beställde grillade halloumimackor alla tre och fick tre grillade halloumisallader. Jag tyckte inte att det gjorde så mycket och var nöjd att slippa kalorierna från det vitabrödet men Tihna blev mindre glad. Hon åt sin sallad och var sur. Haha.
Modde drog och repade efter en stund på stan och en snabb visit på East street tattoo och jag och Tihna drog hem till Modde och käkade.
Sen bar det av hem till Elias och det bjöds på rom, gammel dansk, nötter och trevligt sällskap. Blev bra i gasen och hade mycket trevligt. Tihna och jag gjorde ett tappert försök på att dra vidare ut i natten men hamnade efter lite fyllemat i sängen.
Dagen efter hade hon och jag en mindre kul bussresa hem till Gbg kl 12:10 från Sthlm. Hade en killer huvudvärk och fördrev tiden med min bok "Poeten" som jag kan rekommendera. Riktigt spännande.

Nä nu måste jag arbeta för en gångs skull.









Inga kommentarer: