tisdag 11 mars 2008

Do you belive i God? No I belive in myself.




Är grymt uttråkad på praktiken idag och ser varken lust eller vilja att jag kommer vara kvar här. Man blir ganska irriterad av att försöka få nått att göra, man går runt och tigger och frågar men alla är för stressade för att ge ifrån sig någon medans andra inte har nått att göra heller.
Saken är att de känns lite rädda för att ge ifrån sig uppgifter. Ja ja, bara en vecka kvar och jag har försökt att tigga mig in mer hos Husqvarna gruppen efter praktiken är slut. Fast om man säger så här så blir jag nog varken förvånad eller ledsen om det inte blir nått för mig där.
Vill bara skita i det här nu. Krypa ner i soffan med Tihna och äta någon god mat.
En rolig sak är att jag har börjat få fart på min målning och har lite nya idéer som jag ska kladda fram i kväll.

Annars så var jag och tränade i går med Sofielee. Det gick bra. Ökade lite på magmaskinen och ska nog öka till 20min på löpbandet nästa gång istället för 15.

Sen var det ju Sveriges i särklass bästa program igår, Kobra. Älskar att med det programmet. De kan ta vilket ämne som helst och få det att vara fängslande.
"Nästa vecka ska det handla om människor som sitter helt tysta i 30 minuter", och jag lovar er att Kristoffer Lundström skulle få det att vara så jävla spännande.
Igår handlade Kobra om "provokation". Mycket interesant. Man fick följa den danske provokatör konstnären som var dömd att misslyckas. Man fick även mer bevis för att kristendomen och religioner är djävulens påfund. När konstnärer i Ryssland blir dömda för uppvigling för att dom har gjort konst där dom ifrågar sätter kristendomen. Det lustiga är att det kom ett gäng ortodoxa vandaler och slog sönder museet och dess innerhåll och museechefen och konstnären blir dömda. Det är ta mig fan på tiden att någon hittar dom dära bevisen som det skrivs om i "Da Vincikoden" och "Den sista tempelriddaren" och visar världen vad det igentligen är för bluff som dem har gått på.

Annars så var Sthlmresan kul som fan och det kommer ett längre repotage om det med bilder imorgon... kanske.

See you on the flipside.

Inga kommentarer: