fredag 14 mars 2008

Sista dagen...

Sista dagen på Stendahls, som praktikant ialla fall. Ska upp och prata med Husqvarnagruppen om att få jobba extra två dagar iveckan. Kommer nog dock att vara en ganska slapp dag idag.
Ska bjuda på fika sen, stog och bakade en kladdkaka igår kväll. Gick ifrån muffinsar, till två kladdkakor till en kladdkaka. Först glömde jag köpa muffinsformar och då skulle jag göra två kladdkakkor, sen såg jag att jag bara hade två ägg kvar så det fick bli en kladdkaka. Efter det så gick jag till Jefferys i Majorna och tog två öl med Sofielee.
Känns ganska vemodigt att sluta praktisera på ett sett. Jag har ju inte haft så mycket att göra men det har ändå vart ett skönt gäng och på fjorton veckor hinner man känna sig ganska hemma stadgad. Men som sgat, hoppas att jag får jobba lite extra.

Annars så måste jag bara säga att jag älskar programet "Velvet" som går på Svt på Onsdagskvällar. Tycker verkligen det är ett av dom bättre programmen just nu, förutom "Kobra" då. Senast i "Velvet" så handlade det om Bea Szenfeld, designern som van en praktikplats på Stella McCartney efter en dockusåpa. Kom ihåg att jag följde såpan men kommer inte ihåg vilken kanal den gick på eller vilken år det var. Men ialla fall. Det var kul att se att det finns några som lyckas gör avettiga saker efter en såpa. Fast det där var ju en såpatävling som gick ut på att man är duktig och brinner för något.
Fast tillbaka till Bea. Nu skulle hon ta bilder till sin nya kollektion VV och korten som hon hade planerat var så jävla coola. Idéen gick ut på att det var en snäll tjej och hennes elaka tvilling. De hade bara en modell som gjorde allt. Bilderna blev grymt snygga tillslut och om det är någon där ute som vet hur man får tag på dom, tveka inte.

En annan snygg sak är Absolut vodkas nya hemsida. Riktig snygg med fina filmer och bilder. Mycket fint jobb av webb-byrån Great Works. Så jag rekomenderar alla att spana in sidan.




Inga kommentarer: