måndag 3 mars 2008

Första dagen på denna veckan.



Tillbaka på praktiken, två veckor kvar. Äntligen har jag fått lite mer att göra och det går bra. Har suttit hela dagen och gett en katalog finsktext. Det där med att setta finsktext i en katalog där man inte få flytta på bilderna är inte det lättaste. Har ni någon aning om hur mycket mer text finnarna behöver och hur mycket längre ord dom har än alla ndra europeiska språk?
Ganska mycket mer. Så man får sitta och redigera textblock, kerna hit och dit och se upp för ALLA avstavningar som det blir. Men det är kul och lärorikt. Fast man förstår inte ett skit om vad det står i texterna som man jobbar med.
Har även gjort ett förslag till Newfast som projektledaren tyckte mycket om så nu ska jag fortsätta med det och göra några förslag utifrån grund idéen. Thank god for Helvetica.

Idag firar jag och Tihna ett år. Ett år som har gått sjukt fort och har vart extremt roligt och fint.
Så jag firar det med att lägga upp min Alla hjärtansdags prenent här.
Det var en pärlplatta som jag gjorde av ett foto på mig och Tihna.



GRATTIS TILL OSS!!!


Inga kommentarer: