söndag 16 mars 2008

Dom som försvann...



Helgen var en trevlig helg. Först Kings Head i fredags med Karin, Tihna och Sofielee. Det var mycket trevligt och slutade på Nef för mig och Tihna. Men innan det hade vi fått en beskrivning av Sofielee hur det gick till när man kollar efter livmodscancer och andra gynokologtester.
Varken Sofielee eller Karin följde oss sällskap bort till Nef och det var nog tur för dem. Kön såg inte allt för lång ut och efter att Johannes, Jonas och Pontus hade ställts sig i den med oss trodde vi att vi MAX skulle få vänta i 20min. Efter en timma och en urinblåsa som nu var på bristningsgränsen kom vi in. Det var över förväntan och det var länge sen jag hade det så kul på Nef. När jag var runt 20 så hängde jag alltid på Nef och RA var klubben som gällde. Nu är det The Eye och vi bevittnade en fransk DJ och dansade tills de tände upp. Jag och Tihna dumpade efter festen och åkte hem. Halv tio på morgonen vaknar vi i soffan hemma med alla kläder på, Tv står och går och det är helt ljust. Hoppar till sängen och sover några timmar till.

Lördagen spenderas hemma med lite GTA och matlagning. Sofielee kommmer förbi och vi lagar grillspätt med ris och tzatziki. Får i oss lite vin innan vi traskar upp till Jonks klubb, Showdown. På första gången på länge var det riktigt roligt där och man fick se en del gamla ansikten som man inte ha sett sedan Rosa rummet tiden. Jag får påminna mig själv att skriva ett hyllnings blogg åt Rosa rummet i framtiden.
Anledingen till de gamla nyllerna var att Poppets skulle spela. Poppets består av min vän Lina Häger och hennes pojkvän. Lina var en tjej som jag har sett många gamla hardcoreband med i slutet på 90-talet. Igenom Lina lärde jag också att känna hennes lille bror Carl-Magnus som jag har spelat lite ihop med, håll utkik för snart kommer vårar första och sista spelning med Far Out som vi heter.
Kvällen på Showdown slutade ganska tidigt, jag och Tihna drog hem och däckade. Men det var en trevlig kväll och Poppets var riktigt bra.

Dagen idag har spenderats i det fina vädret med mat på MK i sällskap av Maria, Johannes, Kristian och Sofielee. Sedag gick jag och dom två tjejerna en promenad i slottsskogen. Dock med dåligt sammvete för Tihna var tvungen att tvätta idag. Vi försökte skjuta upp tiden men det var kört.
Lagad mat åt henne och så kollade vi Gudfadern. Eller jag såg hela och Tihna halva.


Imorgon börjar jag skolan igen. Det ska bli skönt fast ändå segt. Jag sakna det där med att jobba. Då är man nästan alltid ledig när man går ifrån jobbet.

För övrigt så HATAR jag den nya Vagabon reklamen för deras jävla skor. Om det är så att det är en byrå som kommit på den fula idéen så tycker jag dom ska byta och om det här deras egna inhouse så borde de skaffa sig en byrå. Vad är grejen med en överkropp och sen ett par ben som är så fult inlagda i annonsen så att det är pinsamt.

En annan reklam som jag ska total såga är den jävla Cocacola Zero reklamen. Men det blir nästa gång.

See ya.

Inga kommentarer: