måndag 10 mars 2008

My name is Dr. Tobias Fünke

Tänkte dedikera detta blogg inlägget till en av världens bästa tv-
serier, Arrested Development.
Har aldrig vart med om en sådan välskriven och smart serie som denna.
Tyvärr så blev det bara tre säsonger och en av anledningarna till att
Fox la ner Arrested Development var att dom inte hade så många
tittare. En av anledningarna till att tittarsiffrorna blev så låga
har enligt Michael Cera som spelar George-Michael i serien med att
göra att folk som inte hade följt allt från börjar inte hängde med riktigt.
Det kan jag förstå. Här pratar vi och skämt i tredje säsongen som
anspelar på skämt i från första avsnittet.

Som alla stora konstnärer blev Arrested Development riktigt hypat
efter att de lades ner. Dvdboxarna med dom tre säsongerna säljer som
smör och skådespelarna syns i allt mer större filmer som Juno,
Stranger than fiction, Hotrod, Blades of glory samt många mer. Och nu
så planeras det enligt IMDB en Arrested Development film som beräknas vara klar 2009.

Jag kommer ihåg första gången jag såg ett avsnitt. Det var när TV4:a
sände det för några årsedan, på vardagar runt midnatt. Först fattade
jag ingenting och kom in i serien mitten av andra säsongen. Såg dock
bara två eller tre avsnitt och tänkte inte så mycket på det. Nån
månad efteråt fick jag ett infall och laddade hem alla tre säsonger
från nätet och att det här var världens bästa serie var nu ett faktum.

Nu sitter jag här med alla säsonger på dvd som jag har sett minst fem
gånger skulle jag tro och är lika kär i Arrested Development nu som då.


Inga kommentarer: