tisdag 1 april 2008

Att vara Idiot.

Var just inne på en hemsida som jag inte tänker nämna vid namn för jag vägrar att göra gratisreklam åt den. Men det skulle vara som en "rolig" nyhetssida men dels en massa fantasinyheter med allt från att Paggan hoppar av Fuckt for life till att Sahara Hotnights föder upp flerenhörningar.
Sen stog det också att Killinggänget bloggar via denna vedervärdiga sida. Jag hoppas det också är en fantasinyhet eller en önskenyhet från skaparnas sida. Annars så har jag inte mycket för dem längre.
Humorn på denna sida var något av det tråkigaste jag har läst. Inte smart och inte heller provocerande, som jag vet att de här två vill att det ska vara. De har till och med en avdelning åt sina fejkmail. Kom igen. Busringde gjorde man när man var liten, alla har nån gång gjort det. Det är inget nytt. Fan, Hassangänget har redan tjänat pengar på det.

Nog med det nu. En annan sak jag tänkte på igår när jag kollade på Kobra var att om folk tycker att människor som skriver böcker med så kallade "spökskrivare" inte är några riktiga författare så är det samma sak som att artister som Backstreet Boys och Britney Spears har egna låtskrivare. För att inte nämna majoriteten av alla artister som ställer upp i melodifestivalen. I dagens läge kan alla sjunga i en studio. Det finns program som rätar ut falska toner med mera. Om man ska syna en falsk branch så är det dagens musikindustri. Nu förtiden så är ju producenterna mer artister är artisterna själva. De är ju mest framtagna för att sälja låten som producenterna har gjort. Samma som att en känd person säljer boken som spökskrivaren har skrivit.
Inte undra på att skivindustrin går åt skogen. Varför skulle man vilja betala för en skiva där personen ifråga har fått några låtar, går in i en studio och sen blir det en skiva som har två till tre "hittar" och resten utfylnads spår. Och dom där "hittarna" släpper vi sen på en massa samlingsskivor som folk tycker att man lika gärna kan ladda ner än att köpa.
Jag tillhör generationen musikälskare som måste ha musik i fast form också. Det känns inte bra fören jag har skivan ståendes i min hylla. Därför köper jag och kommer alltid att fortsätta köpa skivor. Kommer också ladda ner för det är ett bra sett att lyssna på skivan först för att se om den är bra. Så nu är det upp till artisterna att göra bra skivor som håller rakt igenom. Mer som det var förut, när grupper var tvungna att jobba fram egna låtar.

Nä, nu ska jag iväg till skatteverket och fixa mina papper för enskildfirma. Håll utkik.


Norrland

Inga kommentarer: