söndag 6 april 2008

Inspiration? Vart är du?

Gud, jag försöker att va kreativ nu men tröttnar just nu halvägs in i alla mina projekt. Hittar inga roliga ämnen att skriva om heller och har ingen lust att bara skriva om vad jag gjorde i helgen eller hur mina vardagar ser ut. Fast om ni vill veta så var helgen bra. HDK fest på Röda sten i fredags och spelning i lördags ute i Tagene. Men men, det är inte det som jag har lust att skriva om.

Vagabon reklamen är fortfarande lika ful att jag känner för att riva ur mina ögon varje gång jag ser den. VAD ÄR GREJEN med de avklippta bilderna som är ihop satta igen? Kan någon förklara det för mig? Ska det vara snyggt, estetiskt eller modigt?
En annan ny reklam som jag gillar dock är Valentin och Byhr Willys reklamer. De har äntligen slängt billighets känslan och gjort en rolig reklamfilm som skillnad ifrån andra reklamfilmer för matvarubutiker faktiskt har lämnat ut varorna ur själva filmen. Modigt. Plus att den är rolig på ett lite elakt sett. Något som vissa två bröder behöver lära sig.
Sen så är Willys annonser och utomhusreklamer upphottade. Det vita och röda är borta och nu är det varor som är fotograferade i en mörk miljö med mysig belysning i stället. Jag har aldrig riktigt gillat att handla på Willys för jag tycker att det inte känns fräscht. Löjligt, jag vet men tyvärr tycker jag det. Min flickvän där emot är ett stort Willys fan. Vi får se ifall hon och Valentin kan ändra på det.

En tråkig sak är att det ser ut som att Henrik Schyffert har skrivit sina sista ord på sin blog. Mycket tråkigt fast jag ser fram emot att han tar tiden från blogen till andra roliga projekt. Såg på första avsnitten av Sverige pussas och kramas i onsdags och jag tyckte det var underhållande och det är ett program som jag kommer följa nu på Kanal fem efter Velvet på SVT varje vecka.
En annan person som verkligen borde göra annat med sitt liv än att få betalt för att blogga är, nej inte de där två bröderna igen utan Linda Rosing. Snubblade över hennes patetiska försök till att skriva för några dagar sen. Ush, hon fick Blondinbella och dem andra så kallade "modebloggarna" att se ut som Strindberg. Eller inte Strindberg utan mer som Jens Lapidus. Ingen ont om Jens. Jag gillar "Snabba cash" men tycker att den var riktigt simpelt skriven. Det gör dock inte boken tråkig som sagt var.

Annars så går mitt försök att lära mig Flash utan och innan framåt. Inte riktigt i takten som jag vill men framåt. Så i framtiden kommer man förhoppnings vis se lite Flash i Måns bloginlägg.


Oskar skriker för full hals. Förövrigt så är det inte speciellt svårt att ta
snygga fotografier om man har en bra kamera med en någorlunda bra blixt.
Jag är ett levande bevis på det.

Inga kommentarer: