måndag 28 april 2008

Long time no see

Ja, det var ett tag sedan och snart har jag nog ryckt upp mig och hittar nog mer inspiration och roliga ämnen att blogga om. Känns som att allt jag vill skriva om idag har jag redan tagit upp.

Blondinbella och alla andra tafatta patetiska modebloggare som skriver tre meningar och lägger upp en ful bild som de har tagit med sin mobilkamera. Sedan håvar de in storkovan på att ha en massa reklam på sidan så man vet inte vart man ska kolla.... check. Det har jag skrivit om.

Två bröder som tror att humor bygger på att förnedra och göra sig lustig på andras bekostnader. Och sedan när någon driver med dem blir dem ledsna och gråter ut i Aftonbladet....check. Det har jag också skrivit om.

Religioner och ful Vagabond reklam.... check.

Ja, mina ämnen känns urvattnade just nu.

Kan dock inte sluta känna att det hade vart skönt om hela it-samhället gick åt skogen. Missförstå mig rätt nu. Jag älskar it och prylar men det hade vart skönt att inte nå allt som man vill ha ibland. Få kämpa för att få mat och det är på samma villkor för alla. Jag menar, det har ju funkat förr i tiden. Hur länge har vi bott på jorden och hur länge har vi haft det här digitala samhället? Och ändå känns det som om det skulle hända nått med vår digitala älskling så skulle vi vara förlorade.
Jag vet att jag själv skulle vara helt handfallen. Men jag undrar hur länge. Man vänjer ju sig nog ganska snabbt. Fast tro nu inte att jag skulle få för mig att försöka leva så simpelt som möjligt bara för att vara speciell. Nej, jag behöver mitt Internet, mobil, tv (och mitt Kobra), mitt visakort och min dator.
Fast tänk om man var tvungen att leva simpelt och jag tror att kommer att vara tvungen till det en vacker dag. Kanske inte i mitt liv men en dag kommer allt att gå tillbaka till ett enklare levnende.



Fyra Kent flyers som jag gjorde åt Zero Musicmagazine



Zero Music magazine körde en kul grej förra numret. Fast det tråkiga är att det alltid är folk klagar när någon vill göra nått nytt och kul för sina läsare.
Zero bestämde sig för att köra fem olika omslag på sin tidning. Ett omslag med Dave Gahan till alla prenumeranter och fyra omslag med var sin Kent medlem. Skit cool idé tycker jag. Det är nog ingen annan musiktidning som gjorde det i Sverige innan. Close up brukar köra med två olika omslag ibland men aldrig fem. Allt detta gjorde Zero för sina läsare och speciellt för dem som gillar Kent.
Och vips, Zero har sålt sig. Gör allt för att få sälja lite mer tidningar. Faktum är att det kostade mer för Zero än vad det kostade.
Anyway, jag fick lov att göra en flyer åt Zero som de skulle gå och dela ut under Kent konsert helg i Gbg under november. Så jag tänkte att jag skulle göra fyra olika flyers som skulle bli lite av ett samling objekt på konserten. Så för hoppnings vis så sitter det någon med fyra olika Kent flyers hemma.

Inga kommentarer: